Gdje se nalazite:   Početna Novosti Kako uvesti e-Račun

11.06.2019

Kako uvesti e-Račun

Primjenom Zakona o javnoj nabavi naručitelji koji su obveznici javne nabave su od prosinca 2018. obavezni moći zaprimati račune u elektroničkom obliku (e-Račun). To znači da već sada naručitelj koji je obveznik javne nabave ne smije odbiti e-Račun ako mu neki dobavljač želi poslati takav račun.

Taj propis postaje stroži od Od 1. srpnja 2019. kada naručitelji koji su obveznici javne nabave moraju isključivo elektroničkim putem zaprimati račune. To povlači obvezu svih dobavljačia (isporučiteljai) koji time postajusu obavezni dostavljati račune takvim naručiteljima obveznicima javne nabave u elektroničkom obliku.

Što je zapravo elektronički račun?

To je dokument (XML datoteka) u UBL 2.1 standardu koji sadrži sve potrebne informacije kako bi primatelj taj dokument mogao prihvatiti i obraditi na računalu. Standardizacijom na nivou EU postiže se brži protok informacija i smanjuje administracija. Također je ovim standardom osigurana vjerodostojnost računa - elektronički potpis.

Kako MIT programi podržavaju e-Račun?

Do 1. srpnja će svi naši programi imati mogućnost pripreme e-Računa u propisanom formatu. U sljedećoj fazi biti će implementirano i zaprimanje primljenih računa u knjigu ulaznih računa i ostale dokumente (npr. ulaznu kalkulaciju za kupljenu robu).

Kako se e-Računi dostavljaju primatelju?

Kako se e-Računi dostavljaju primatelju? Razmjenu elektroničkih dokumenata osiguravaju tzv. "informacijski posrednici". Listu certificiranih informacijskih posrednika možete naći na https://www.mingo.hr/page/kategorija/e-racun , pod opcijom "Kako do e-računa". Na istom mjestu možete naći i dodatne informacije vezane za e-Račun. Važno je ovdje napomenuti da smo se mi, u ovom trenutku, odlučili implementirati sučelje za komunikaciju sa servisom "Moj eRačun". Dakle - iz naših programa bilo koji izlazni račun moći ćete poslati informacijskom posredniku "Moj eRačun" koji će se dalje pobrinuti da takav dokument dođe do primatelja.

Što trebam napraviti ako želim početi slati e-Račune?

Mogućnost slanja e-Računa biti će standardna funkcionalnost u našim aplikacijama, jedini jednokratni trošak odnosi se na samu implementaciju modula koja može uključivati i potrebu nadogradnje baze podataka (Oracle) na noviju verziju. Postupak je sljedeći:
- kontaktirajte našu tehničku podršku kako bi osigurali da imate instalirane zadnje verzije programa koje imaju uključen modul za komunikaciju sa servisom "Moj eRačun",
- kontaktirajte servis "Moj eRačun" (www.moj-eracun.hr) kako bi s njima dogovorili uslugu te dobili pristupne podatke (korisničko ime i lozinku),
- po završenoj implementaciji modula za komunikaciju sa servisom "Moj eRačun" spremni ste za slanje e-Računa.
Za sva eventualna pitanja molimo da nas kontaktirate.

Što ako ne želim ili nemam potrebu slanja e-Računa?

Ukoliko netko ne posluje s obveznicima javne nabave ne mora implementirati taj modul i može nastaviti koristiti programe kao i do sada. Informacijski posrednici nude i mogućnost ručnog unosa računa preko njihovih web stranica. Uz tako unesen račun imate mogućnost priložiti ispis računa u PDF formatu i takav račun će informacijski posrednik također isporučiti primatelju u elektroničkom obliku. Prema nama dostupnim informacijama servis "Moj eRačun" i FINA pružaju takvu uslugu.

 

Naš tim i kvalitetan interni proces razvoja softvera razlog su zbog kojeg vam možemo ponuditi stabilne, u praksi dokazane programe s osiguranim daljnjim razvojem, podrškom i prilagodbom vašem poslovanju i zakonu. Imamo ISO 9001:2015 certifikat kao dokaz.

MIT Software autorizirani je partner vodećih svjetskih tvrtki za razvoj poslovnog softvera: Oracle, Microsoft, Strategy Companion.