Gdje se nalazite:   Početna Kako uvesti e-Račun

Kako uvesti e-Račun

      

Primjenom Zakona o javnoj nabavi naručitelji koji su obveznici javne nabave su od prosinca 2018. obavezni moći zaprimati račune u elektroničkom obliku (e-Račun). To znači da već sada naručitelj koji je obveznik javne nabave ne smije odbiti e-račun ako mu neki dobavljač želi poslati takav račun.

Taj propis postaje stroži od 1. srpnja 2019. kada naručitelji koji su obveznici javne nabave moraju isključivo elektroničkim putem zaprimati račune. To povlači obvezu svih njihovih dobavljača (isporučitelja) koji time postaju obavezni dostavljati e-Račune takvim naručiteljima obveznicima javne nabave.

Što je zapravo elektronički račun (e-Račun)?

To je dokument (XML datoteka) u UBL 2.1 standardu koji sadrži sve potrebne informacije kako bi primatelj taj dokument mogao prihvatiti i obraditi na računalu. Standardizacijom na nivou EU postiže se brži protok informacija i smanjuje administracija. Također je ovim standardom osigurana vjerodostojnost računa - elektronički potpis.

Mora li svaka tvrtka moći dostaviti e-Račun?

Da, ako želite fakturirati nekom obvezniku javne nabave, on će vas od 1.7.2019. tražiti dostavu računa u elektroničkom obliku. Takvom kupcu više nećete moći dostaviti račun u klasičnom obliku.

Što ako vam programsko rješenje za fakturiranje ne podržava slanje e-Računa ili račune izrađujete u Wordu/Excelu

Postoji i za to rješenje, neće vam stati fakturiranje 1.7. Barem dva ponuđača usluge slanja e-Računa podržavaju ručni upis računa (Moj e-račun i FINA) - znači da kod njih morate ugovoriti uslugu slanja e-Računa pa na njihovom sučelju možete ručno prepisati sve elemente računa, po potrebi priložiti PDF s izgledom vašeg računa i poslati na taj način e-Račun. Naravno, ovo je puno ručnog posla kod svakog računa i primjenjivo ako imate manji broj računa koje šaljete elektroničkim putem.

Kako MIT programi podržavaju e-Račun?

Svi naši programi koji sadrže funkcionalnost fakturiranja imaju mogućnost pripreme i automatskog slanja e-Računa u propisanom formatu. 

Kako se e-Računi dostavljaju primatelju?

Razmjenu elektroničkih dokumenata osiguravaju tzv. "informacijski posrednici". Aktualnu listu certificiranih informacijskih posrednika možete naći na web stranici ministarstva, pod opcijom "Kako do e-računa". Na istom mjestu možete naći i dodatne informacije vezane za e-Račun. Važno je ovdje napomenuti da smo se mi, u ovom trenutku, odlučili implementirati sučelje za komunikaciju sa servisom Moj eRačun. Iz naših programa bilo koji izlazni račun moći ćete poslati informacijskom posredniku "Moj eRačun" koji će se dalje pobrinuti da takav dokument dođe do primatelja.

Što trebam napraviti ako želim početi slati e-Račune?

Mogućnost slanja e-Računa je standardna funkcionalnost u verzijama naših aplikacija izašlih u proljeće 2019. godine, jedini jednokratni trošak odnosi se na samu implementaciju modula

Postupak je sljedeći:

  • kontaktirajte našu podršku da želite uvesti e-Račun, oni će vam dati dodatne informacije, provjeriti da imate instalirane zadnje verzije programa koje imaju uključen modul za komunikaciju sa servisom "Moj eRačun" te pokrenuti implementaciju.
  • kontaktirajte servis "Moj eRačun" (www.moj-eracun.hr) kako bi s njima dogovorili uslugu te dobili pristupne podatke (korisničko ime i lozinku).
  • po završenoj implementaciji modula za komunikaciju sa servisom "Moj eRačun" spremni ste za slanje e-Računa.

Za sva eventualna pitanja molimo da nas kontaktirate.

Naš tim i kvalitetan interni proces razvoja softvera razlog su zbog kojeg vam možemo ponuditi stabilne, u praksi dokazane programe s osiguranim daljnjim razvojem, podrškom i prilagodbom vašem poslovanju i zakonu. Imamo ISO 9001:2015 certifikat kao dokaz.

MIT Software autorizirani je partner vodećih svjetskih tvrtki za razvoj poslovnog softvera: Oracle, Microsoft, Strategy Companion.