Razlike između tradicionalnog izvješćivanja i BI sustava

Uobičajeno je da se izvještaji unutar organizacije kreću od samog dna sve do vrha upravljačke hijerarhije. Na primjer, operater u proizvodnji će skupljati informacije o proizvodnoj liniji, odnosno podatke kao što su broj novih proizvoda, vrijeme njihove proizvodnje, vrijeme zastoja i postotak iskoristivosti. Te informacije predaje voditelju smjene koji ih u sažetoj formi prosljeđuje voditelju proizvodnje, a on dalje direktoru.

 

Općenito vrijedi pravilo da što je viša razina na upravljačkoj hijerarhiji, to su i veći zahtjevi za sumarizacijom informacija. U prijevodu, na istim podacima 3 puta dolazi do promjene formata, sumarizacije i oblikovanja u prilagođeni izvještaj, ili će osobe koje na osnovu njih donose odluke dobiti razinu detalja koja nije primjerena njihovim potrebama. Tako direktor može dobiti informacije vezane uz proizvodnju do najsitnijih detalja, iako ga zanimaju samo trendovi i iznimke u podacima.

Mnogi izvještaji koje danas nalazimo u velikoj većini organizacija još uvijek imaju fiksni format jer se izrađuju ad hoc i uglavnom postoji samo jedna njihova verzija.

 


Problemi koji se javljaju kod tradicionalnih izvještaja su:

 

Osim toga, veliki problem predstavlja činjenica da tradicionalni izvještaji, iako daju odgovore na određena pitanja, istovremeno generiraju mnoga nova! Npr., izvještaj o prihodima iz prodaje za 50 najvećih kupaca ovog mjeseca može biti uzrok potrebe za sljedećim informacijama:

 

Na neka od ovih pitanja moguće je odgovoriti kroz novi, malo prošireni izvještaj, no na većinu nije.

 

Za razliku od tradicionalnog načina izrade izvještaja kod kojih bi za to bilo potrebno i nekoliko dana, uvođenjem Business Intelligence rješenja jednostavno je izvršiti analizu kroz sljedeći niz upita:

 

Ovaj niz, kao i tisuće drugih, moguće je izvršiti kroz tek nekoliko pritisaka na tipke miša ili tastature.