Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.
PWA je relativno novi koncept za razvoj mobilnih aplikacija pa je bitno pojasniti njegove prednosti i aktualni utjecaj na području mobilnih aplikacija.
PWA naziv je skraćenica od Progressive Web Application, termin smišljen u Googleu 2015. godine kako bio opisao aplikacije koje koriste mogućnosti modernih web preglednika kako bi korisnicima omogućile karakteristike koje su do tada bile moguće isključivo na “native” mobilnim aplikacijama.
PWA koncept nije namjenjen isključivo za razvoj mobilnih aplikacija, ali ako se u listi u nastavku fokusiramo na mobilne aplikacije te na mobilne platforme koje danas pokrivaju skoro 100% tržišta (Android i IOS), s PWA aplikacijama se dobiva:
- karakteristike standardne “native” mobilne aplikacije - instalacija na zaslon uređaja, pristup messaging sustavu uređaja, pristup kameri, spremniku fotografija i geolokaciji, offline mogućnosti itd.
- daleko manji trošak razvoja i kasnijeg održavanja mobilne aplikacije obzirom da se sa zajedničkim razvojem rješavaju sve klijentske platforme: spomenute mobilne te Windows, MacOS i Linux
- automatsku distribuciju novih verzija aplikacije na mobilne uređaje, bez potrebe da korisnik na uređaju provodi ili potvrđuje nadogradnju
- drastično manje zauzimanja resursa uređaja (veličina instalacijske datoteke na uređaju)
- mogućnost instalacije i distribucije aplikacije bez potrebe za korištenjem App Storea, što je interesantno osobito kod iPhone/iPad platforme gdje dosadašnje “native” aplikacije mogu distribuirati isključivo preko App Storea od Applea što tvrtkama komplicira uvođenje internih aplikacija za svoje zaposlenike
PWA bilježi značajan rast na području mobilnih aplikacija u zadnjih godinu dana pa su tako na PWA platformi bazirane poznate mobilne aplikacije poput Starbucksa za online narudžbe, Twitter društvene mreže te Spotifya i YouTube Musica za streaming. Ovakav značajan rast te brzi ulazak velikih korisnika u PWA je interesantan obzirom da se PWA kao tehnologija za mobilne aplikacije krenula se šire koristiti tek 2019. godine. Starbucks u svom case studyju navodi kako je nova PWA aplikacija 99% manja u veličini od “native” Starbucks mobilne aplikacije te kako su nakon uvođenja PWA aplikacije duplo povećali broj online narudžbi.
MIT Software prati mogućnosti razvoja PWA aplikacija te već imamo implementirane u produkciji PWA mobilne klijenta za Taktika CRM (farmaceutski CRM implementiran u 11 država) te za naš HR Portal (mobilni self service HR sustav kojeg koriste svi zaposlenici tvrtke).