Vaučeri za digitalizaciju poslovanja

Do 30.11.2023. otvorene su prijave za dodjelu bespovratnih vaučera za digitalizaciju poslovanja


Ministarstvo gospodarstva uputilo je poziv na natječaj za dodjelu bespovratnih vaučera za digitalizaciju poslovanja za mikro, malo i srednje poduzetništvo. Prijave na drugi dio poziva otvorene su do 30. studenog 2023. godine. Do tog termina potrebno je prijaviti projekte za koje će se odobriti druga trećina od alociranih 9,9 mil. eura. Ostatak od planiranih sredstava bit će dodijeljen u dodatnom terminu prijave u ožujku 2024. godine.

Ovi vaučeri su vrlo interesantni jer je procedura za prijavu relativno jednostavna, prijavljuje se preko online sučelja, poticaji su bespovratni te Ministarstvo navodi i brzu dodjelu, u roku od samo 30 dana od roka za prijavu, tj. do kraja prosinca 2023. godine za ovu rundu prijava.

Model poziva nije, kao ranije, takozvani “najbrži prst”, a također nema niti rangiranja projekata po ocjenama.
Ovoga puta svi prijavljeni projekti za vaučere koji zadovoljavaju uvjete rangiraju se po iznosu traženih sredstava (od najmanjeg prema najvećem) te se tim redom dodjeljuju vaučeri, sve do utroška sredstava. Ova promjena vjerojatno je potaknuta kritikama, medijskim pritiskom i nagađanjima o korištenju botova za prijavu u prvoj sekundi objave kod ranijih natječaja za bespovratna sredstava koji su bili rangirani po redoslijedu prijave.

Osnovni kriteriji za prijavitelje su:

  • Tvrtka prijavitelj mora biti mikro, mali ili srednji poduzetnik, u praksi to znači da mora imati manje od 250 zaposlenih te godišnji prihod manji od 360 mil. kuna
  • Redovni uvjeti o nepostojanju poreznog duga te zapošljavanju barem jednog djelatnika (odnosno minimalno tri zaposlena za neke vaučere)
  • Djelatnost tvrtke ne smije biti u nekom od ovih područja:
    - poljoprivrede i ribarstva
    - trgovine na veliko i malo (NKD 45, 46 i 47)
    - izdavaštva, smještaja, telekomunikacija i informatičke djelatnosti (NKD 55, 58, 59, 60, 61, 63)
    - financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD 64, 65, 66, 77)
    - poslovanja nekretninama (NKD 68)
    - pravne i arhitektonske djelatnosti te djelatnosti promidžbe (NKD 69.1, 71.11, 73.1)
    - umjetničke i kulturne djelatnosti te djelatnosti kockanja i klađenja (NKD 90, 91, 92)

Ako niste sigurni koji je vaš NKD (nacionalna klasifikacija djelatnosti) možete to provjeriti na servisu kojeg smo mi razvili www.bon.hr - potražite vašu tvrtku te kad uđete u njene detalje pod Djelatnost očitajte prve dvije znamenke šifre NKD-a.

Iznos projekta kojeg prijavljujete na vaučer mora biti veći od iznosa traženog vaučera, odnosno vaučer pokriva 60% troška, preostalih 40% tvrtka mora financirati samostalno.

Vaučer možete zatražiti iz jednog od pet područja.

MIT Software upisan je u katalog pružatelja usluga za područje Vaučera za složena digitalna rješenja (iznos nepovratne potpore do 19.900 eura)

Korisnik potpore odmah kod prijave za vaučer odabire izvođača iz kataloga pružatelja usluge, bez obaveze da u prijavi prilaže više paralelnih ponuda raznih izvođača.

Bitno je još istaknuti da iako se svaka tvrtka može prijaviti za najviše dva vaučera (koji moraju biti iz različitih područja), to ne mogu napraviti u istom prijavnom periodu. Znači sada, u ovom prijavnom periodu koji je otvoren do 30.11.2023. godine, prijaviti se možete za jedan vaučer.

Ministarstvo ovako opisuje cilj ovih poticaja: doprinijeti povećanju razine digitalne zrelosti poduzetnika kroz razvoj digitalnih poslovnih modela, jačanje kapaciteta za provedbu digitalizacije i digitalne transformacije, što će u konačnici povećati konkurentnost i otpornost poduzeća korištenjem digitalnih tehnologija.

Detalje o natječaju možete provjeriti u pozivu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Na ovoj poveznici dostupna je snimka radionice Ministrarstva gdje su pojašnjena mnoga pitanja vezana uz dodjelu vaučera.

MIT Software kao pružatelj usluge po vaučeru može vam ponuditi razne vrste digitalne transformacije među kojima ističemo naše HR Portal rješenje za digitalizaciju procesa ljudskih resursa u oblaku s edukacijom svih zaposlenika za korištenje tog mobilnog alata za ljudske resurse. Brojni korisnici već su koristili HR Portal kao alat za digitalizaciju svog poslovanja u sklopu nekog projekta financiranog iz EU fondova.

Molimo vas da nas kontaktirate za prezentaciju, izradu projektnog prijedloga te za pomoć kod pripreme dokumentacije za prijavu.